Document Type : Original Article
Authors
1 English Department, Faculty of Foreign Languages, Yazd University, Yazd, Iran
2 Engilsh Department, Faculty of Foreign Languages, Yazd University, Yazd, Iran
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
امروزه تعداد زیادی از روش های آموزش و یادگیری و برنامه های طراحی شده برای بهبود مهارت های واژگان زبان آموزان EFL وجود دارد. 90 درصد از مردم روی زمین شبکه تلفن همراه دارند و 41 درصد از کاربران دارای بیش از یک دستگاه تلفن همراه هستند. علاوه بر این، این دستگاه های الکترونیکی نقش مهمی در برنامه های آموزشی ایفا می کنند.این مطالعه با هدف بررسی تأثیر استفاده از سرویس پیام کوتاه (SMS) بر یادگیری واژگان ضمنی و قصدی زبان آموزان ایرانی EFL انجام شده است. به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر، 40 زبان آموز سطح متوسط که انگلیسی را در یک موسسه مطالعه می کردند، انتخاب شدند. شرکت کنندگان به گروه های ضمنی و قصدی تقسیم شدند. شرکت کنندگان در یک پیش آزمون یک هفته قبل از ارائه روند SMS و یک پس آزمون پس از آن شرکت کردند. با تفسیر نتایج به دست آمده، نتیجه گیری شد که گروه قصدی می تواند واژگان بیشتری را از گروه ضمتی یاد بگیرد. علاوه بر این، پرسشنامه برای شرکت کنندگان برای بررسی رضایت آنها از روند ارائه شد. معلوم شد که دانش آموزان به طور معنی داری انگیزه ی بیشتری در یادگیری زبان دوم با استفاده از MALL (یادگیری زبان با استفاده از تلفن همراه)کسب می کنند.
Keywords [فارسی]