Document Type : review paper
Authors
1 =
2 -
3 Department of English,Isfahan (Khorasgan) Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
Author [فارسی]
توسعه ارتباطات آن لاین و ظهور سایت های شبکه های اجتماعی کانال های ارتباطی جدیدی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و ارتباط بر قرار کردن در همه جای دنیا ایجاد کرده است. در این مقاله بررسی می شود که چگونه جنسیت افراد می تواند بر بروز پاسخ تعریف و تمجید هایی که زبان آموزان ایرانی بر سایت های شبکه های اجتماعی عنوان می کنند تاثیر می گذارد. علیرغم وجود تحقیقات زیادی در حوزه تعریف و تمجید این رفتار کاربرد شناسی در حوزه راه اهای ارتباطی اینترنتی که در آن وقوع تعریف و تمجید بسیار شایع است به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته است. به این منظور نمونه آماری متشکل از ۳۰ زبان آموز ایرانی به صورت در دسترس انتخاب شدند. با در نظر داشتن موازین اخلاقی٬ تعریف و تمجید و پاسخ به آن که توسط نمونه آماری بر روی شبکه های اجتماعی عنوان شده بود ثبت شد و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت تا نوع پاسخ شناسایی شود. آزمون خی دوی پیرسون برای درک ارتباط جنسیت و انتخاب نوع پاسخ مورد استفاده قرار گرفت. نتایج آماری نشان داد که زمانی که زبان آموزان ایرانی از زبان فارسی برای پاسخ استفاده میکنند جنسیت نقش متمایز کننده ای دارد. اما هنگامی که کاربران زن و مرد از زبان انگلیسی برای پاسخ دادن استفاده می کنند تفاوت چندانی ایجاد نمی شود. یافته ها نشان داد که شایع ترین نوع پاسخ به تعریف و تمجید انگلیسی پذیرش است در حالی که شایع ترین نوع پاسخ به تعریف و تمجید فارسی روش غیر پذیرش است. می توان نتیجه گرفت که زبان آموزان زن و مرد از روش هایی مختلفی برای پاسخ دادن به تعریف و تمجید استفاده می کند و با تغییر زبان این روش ها هم تغییر می کند. یافته های این تحقیق می تواند به زبان آموزان و مدرسان کمک کند و می تواند در درک بهتر مفاهیم زبانشناسی فرهنگی مشارکت داشته باشد.
Keywords [فارسی]