Document Type : Original Article
Authors
1 Department of English, Faculty of Humanities, Shahrekord Branch, Islamic Azad University, Shahrekord, Iran
2 PhD Candidate in TEFL, Department ofEnglish, Faculty of Humanities, Shahrekord Branch, Islamic Azad University, Shahrekord, Iran
3 Islamic Azad University, Ahvaz Branch, Ahvaz, Iran
4 Department of English Language and Literature, Islamic Azad University, Central Tehran Branch, Tehran, Iran
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
Authors [فارسی]
این مطالعه اثربخشی استفاده از نرم افزار واژگان تصویری بر دانش واژگان زبان آموزان EFL ایرانی را بررسی کرد. بدین منظور 42 زبان آموز EFL سطح متوسطه به عنوان شرکت کنندگان در مطالعه انتخاب شدند و به دو گروه 21 نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند. سپس پیش آزمون واژگان انجام شد. پس از آن ، گروه آزمایش آزموزش واژگان را از طریق نرم افزار تصویری واژگان دریافت کردند. از طرف دیگر، گروه کنترل به طور سنتی آموزش واژگان را دریافت کردند. پس از آموزش کلیه واژگان ، برای شرکت کنندگان در هر دو گروه پس آزمون واژگان برای سنجش تأثیر آموزش بر پیشرفت واژگان آنها اجرا شد. نتایج آزمون t زوج و تی مستقل نشان داد که گروه آزمایشی از گروه کنترل در پس آزمون عملکرد بهتری داشته است. همچنین نتایج نشان داد که بین پس آزمون هر دو گروه به نفع گروه آزمایش تفاوت معنی داری وجود دارد. سرانجام ، پیامدهای ناشی از یافته ها و پیشنهادات برای تحقیقات بیشتر توضیح داده شد.
Keywords [فارسی]