Document Type : Original Article
Authors
1 English department, Esfahan Azad University, Esfahan
2 English department- Esfahan Azad University
Abstract
Keywords
Article Title [فارسی]
این تحقیق درباره روش جدید آموزش زبان وان انجام شدهاست و مقایسهای را با روش ارتباطی آموزش زبان در مورد تاثیرگذاری بر ارتقای مهارت گفتاری زبان آموزان ایرانی انجام میدهد. در این تحقیق از روش آمیخته استفادهشد. در بخش کمیتی که شامل یک طرح شبهه آزمایشی بود، هشت کلاس دستنخورده شامل 75 زبان آموز سطح پیشرفته بودند در پیشآزمون و پسآزمونهای گفتاری آیلتس شرکت کردند. در این طرح از روش آماری تجزیه کواریانس استفاده شد به این علت که اثرات نمرات پیشآزمون بعوان عامل کواریت و نوع روش بعنوان متغیر مستقل درنظر گرفتهشد. تجزیه کواریانس نشان داد که هیچ نوع تفاوت معناداری بین عملکرد دو روش در زمینه بهبود مهارت گفتاری زبان آموزان وجود ندارد. همچنین توسط یک پرسشنامه و مصاحبه نیمه ساختار یافته نگرش زبان آموزان نسبت به کارکرد روش وان بدست آورده شد و زبان آموزان معتقد بودند تصحیح اشتباهات و تکرار کردن موثر بوده است. همچنین زبان آموزان اشاره داشتند که معلم عامل مهمی برای افزایش انگیزه آنها برای ارتقای مهارت گفتاری بودهاست. این تحقیق اشاره دارد که اگرچه روش ارتباطی زبان یک روش جامع و پیشرفته می باشد، روشهای تلفیقی جدید مانند روش وان می توانند به همان اندازه در محیط هایی که زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است موفقیت آمیز باشند.
Keywords [فارسی]